Αντιμετώπιση της ΑΣ τις πρωινές ώρες

Σ' ευχαριστούμε, ΑΣ

Δεν είναι ειρωνικό; Τα συμπτώματα της Αγκυλοποιητικής Σπονδυλαρθρίτιδας (ΑΣ) συνήθως είναι στα χειρότερά τους όταν κανείς δεν είναι στα καλύτερα του: νωρίς το πρωί. Η πρωινή δυσκαμψία συχνά ακολουθεί κατά πόδας έναν κακό νυχτερινό ύπνο, και πάλι χάρη στην ΑΣ. Οπότε, ακολουθούν ορισμένα «πρωινά κόλπα», κάποιες συμβουλές για να αντιμετωπίζετε τη δυσκαμψία και την οσφυαλγία το πρωί και να συνεχίζετε ομαλά την ημέρα σας.

Βρείτε μια ρουτίνα και ακολουθήστε την. Δεν είναι εύκολο, αλλά προσπαθήστε να αποκτήσετε τη συνήθεια να ξυπνάτε σε συγκεκριμένη ώρα (και με συγκεκριμένο τρόπο). Η δημιουργία μιας ρουτίνας τις ευκολότερες ημέρες σάς βοηθά να αντιμετωπίσετε τις ημέρες στις οποίες μόνο εύκολο δεν είναι να σηκωθείτε από το κρεβάτι.

Φέρτε λίγη θερμότητα στο υπνοδωμάτιό – σας – ένα μπουκάλι με ζεστό νερό, θερμαντική αλοιφή ή ένα ηλεκτρικό θερμαινόμενο επίθεμα – κάτι που θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε. Ακόμη και τα ρούχα που βγήκαν μόλις από το στεγνωτήριο είναι μια πολύ καλή λύση για τις δύσκαμπτες αρθρώσεις.

Καθαρίστε το μυαλό σας, διότι μπορεί και αυτό να έχει την ίδια ανάγκη για χαλάρωση όπως και η πλάτη σας.

«Εάν το μυαλό σας είναι ήρεμο, θα ακολουθήσει και το σώμα σας»

Κάντε ασκήσεις αναπνοής, μια γρήγορη συνεδρία διαλογισμού ή απλά γράψτε μια «λίστα ευγνωμοσύνης» για τα πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμονες. Εάν το μυαλό σας είναι ήρεμο, θα ακολουθήσει και το σώμα σας.

Η άσκηση είναι εξαιρετική. Είναι πολύ καλή για τα συμπτώματα της ΑΣ (όπως η δυσκαμψία),1 ακόμη και αν χρειάζεται να προσπαθήσετε πολύ. Πολλές οργανώσεις για την ΑΣ προσφέρουν συμβουλές σχετικά με τις καλύτερες ασκήσεις για την αγκυλοποιητική σπονδυλαρθρίτιδα. Ρίξτε μια ματιά στην ενότητα Εύρεση υποστήριξης για να βρείτε την πλησιέστερη σε εσάς οργάνωση.

Προσπαθήστε να «παραπλανήσετε» την πλάτη σας. Εάν η άσκηση αυτή καθαυτή σας ακούγεται σκέτο βασανιστήριο, δοκιμάστε να την «κρύψετε» στο πλαίσιο μιας άλλης δραστηριότητας. Μετατρέψτε τις δουλειές του σπιτιού, το συμμάζεμα ή ακόμη και την παρασκευή του κολατσιού σε μια συγκεκαλυμμένη συνεδρία διατάσεων.

Πείτε τα πάντα στο ημερολόγιό σας. Καταγράψτε τους πιθανούς εκλυτικούς παράγοντες, τι βοήθησε και τι όχι. Οτιδήποτε θα μπορούσε να είναι χρήσιμο. Σημειώστε ακόμη και το πόσο γρήγορα μπορέσατε να σηκωθείτε από το κρεβάτι. Μπορείτε να κρατήσετε αρχείο και να προσπαθήσετε να σπάσετε το προσωπικό σας ρεκόρ.

Αλλάξτε συνθήκες. Το άρθρο μας για τα κρεβάτια. Αναζήτησε τα πλέον φιλικά για την ΑΣ στρώματα.Το άρθρο για την αϋπνία που προκαλεί ο πόνος προσέφερε συμβουλές για έναν καλύτερο νυχτερινό ύπνο. Αμφότερα θα μπορούσαν να είναι χρήσιμα και για τα πρωινά σας. Ακόμη και το να πάτε σε άλλο κρεβάτι (ή στον καναπέ) κατά τη διάρκεια της νύχτας θα μπορούσε να σας βοηθήσει για το επόμενο πρωί.

Μην αφήνετε την ΑΣ να νικήσει. Ο πειρασμός να μείνετε στο κρεβάτι μέχρι αργά και να μην κουνηθείτε είναι πολύ ισχυρός. Τις ημέρες των εξάρσεων, ίσως είναι η μόνη επιλογή που έχετε. Είναι πολύ δύσκολο να ξεπεράσετε τη δυσκαμψία. Χρειάζεται και ψυχολογική προσπάθεια, όχι μόνο σωματική, το γνωρίζουμε καλά. Όμως, όσο πιο σύντομα το ξεπεράσετε, τόσο πιο γρήγορα θα επανακτήσετε τον έλεγχο και θα είστε έτοιμοι να εστιάσετε σε άλλα πράγματα πέραν της ΑΣ. Περισσότερα από εμάς. Διαβάστε για τα καλύτερα κρεβάτια για την ΑΣ, την αντιμετώπιση της αϋπνίας που προκαλεί ο πόνος και τις συμβουλές άσκησης

 

Αυτό το άρθρο συντάχθηκε από έναν τακτικό ειδικό συνεργάτη του Βήμα Μπροστά.gr. Το Βήμα Μπροστά είναι ένας κοινωνικός ιστότοπος που βοηθά ολόκληρη την κοινότητα της ΑΣ να: Ενημερώνεται. Μοιράζεται. Εμπνέει. Συζητάει.

Βιβλιογραφία- Παραπομπές

1. Lim HJ et al. Rheumatol Int 2005; 25:225–229.

 

GR1904990449_VIM_WEB001_APR_2019

Η λίστα μου με τα δέκα σημαντικότερα πράγματα που θα πρέπει να γνωρίζουν οι ασθενείς

Επιστροφή στα βασικά

ΒΡΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ

Ομάδες υποστήριξης ασθενών μπορούν να σταθούν δίπλα σου όταν είσαι με καλή διάθεση και να σε υποστηρίξουν εάν η διάθεσή σου δεν είναι καλή. Είναι επίσης ένας εξαιρετικός τρόπος να λάβεις πρακτικές συμβουλές για το πως να ζεις με την ΑΣ.

ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >